شورای تشکلهای مدنی مریوان بیانیه شماره ۳

13/3/2020
ڤەژین

"مرز باشماق مریوان باید بسته شود"

بر همه واضح و مبرهن است که ویروس مسری کرونا از طریق جابجایی افراد در مناطق مختلف یک کشور و حتی جهان به سرعت گسترش می یابد و در مدت کوتاهی می تواند مناطق وسیعی را درگیر این اپیدمی وحشتناک نماید. توصیه تمام سازمانهای بهداشتی و مدیریتی جهانی و کشوری بر عدم مسافرت و جابجایی افراد بین مناطق است. با وجود تمامی این هشدارها مرز باشماق مریوان شاهد حضور هزاران خودرو سنگین از اقصی نقاط کشور می باشد که بدون شک بخشی از آنها ناخواسته ناقل این ویروس می باشد. برای مردم کوردستان و مریوان سوال بس بزرگی است که چرا اکثریت مرزهای غرب کشور بسته و بار ترافیکی آن مناطق به کوردستان و مریوان انتقال یافته است؟

در حالیکه مسئولین سیاسی و بهداشتی کشور بر عدم تردد ماشینها در سطح کشور تاکید دارند و همچنین تمامی بازارچه های مرزی مسدود گردیده اند، انجمن های مردم نهاد مریوان دوشادوش همه مردم کوردستان و مریوان پیرو درخواستها و توصیه های قبلی از مسئولین، دوبارە خواستارند که از تردد خودروهای خارج از شهرستان (غیراز خودروهای بهداشتی و درمانی نیازهای خوراکی مردم شهر) جلوگیری شود. مقامات سیاسی و اجرایی باید این درخواست برحق مردم و جامعه مدنی مریوان را جدی بگیرند و برای اجرایی نمودن بستن مرز اقدامات لازم را انجام دهند.

🔹شورای تشکلهای مدنی مریوان از تمامی شهروندان کوردستانی و مریوانی و همچنین مسئولین محلی انتظار دارد که در راستای سلامت عمومی جامعه موضوع انسداد فوری مرزها در دستور قراد داده و بیش از این جان و هستی مردمان این سامان را قربانی اهمال کاری غیر مسئولانه واقع نگردد.

همچنین از مسئولین ستاد بحران و مرکز بهداشت مریوان درخواست می شود که موضوع کنترل ورودی های شهر از طرف سقز و سنندج را بسیار جدی گرفته و بر استقرار اکیپ های بهداشتی و کنترلی جهت ضد عفونی کردن خودروها و سرنشینان به صورتی کاملا بهداشتی و واقعی اقدامات لازم را انجام دهند.

شورای تشکلهای مدنی مریوان 1398/12/23

- انجمن فرهنگی و ادبی مریوان

- انجمن سبز چیا

- کانون فرهنگی - هنری ڤەژین

- کانون علمی - فرهنگی رونان

- اتحادیه علمای دینی مریوان و هورامان (یەمامه)

- انجمن فرهنگی - ادبی روجیار

- انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد (ژیانەوه)

- انجمن نمایش مریوان

دانانی بۆچوون

ناو:
ئیمەیل:
*
ماڵپەڕ:
بۆچوون:
*
بۆچوونەکەت لە دوای پەسەندکردن بڵاو دەبێتەوە.